De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


donderdag 17 oktober 2013

Nog wat Vestjes...

Zo in de loop van de herfst komen er onvermoede instincten in mij naar boven.
Ik wil mijn kelder (in Drenthe nog steeds een onmisbaar onderdeel van het huis) en keukenkasten vol met voedsel hebben. Dat zouden natuurlijk weckpotten moeten zijn, maar zover wil ik niet gaan, een enkel potje zelfgemaakte jam en een flinke hoeveelheid pasta en rijst is ook goed.


Ik wil een stapel hout voor de deur waar je u tegen zegt. De houtkachel moet kunnen branden, wat er ook gebeurt in de wereld.

Ah, wat een rijkdom, zo'n mooi stapeltje hout, geordend, overzichtelijk, stevig als een huis...
...soms gaat het even mis
Ik wil weer mijn wollen kleden en wollen kussens op de bank en daar 's avonds heerlijk in wegzakken met een boek. Een héleboel boeken, want daar is het tenslotte herfst en winter voor.

"Lark Rise to Candleford", Flora Thomson
En ik wil alle overbodige rotzooi het huis uit.
Dat laatste gaat me energie kosten. En tijd. Maar het moet, het is een innerlijke drang, een omgekeerde voorjaarsschoonmaak: we kruipen ons hol weer in, dus er moet ruimte komen
De Kringloop beleeft momenteel gouden tijden door ons, er komen aan de ene kant volle dozen binnen (kinderkleren) maar we gaan eigenlijk ook nooit met lege handen weg.

Ook mijn naaimand pak ik eindelijk eens aan. Daar leg ik in de loop der maanden alles wat versteld zou moeten worden achteloos op een hoop. En vergeet het vervolgens gemakshalve.


Hebben jullie ook een naaimand? Vol met interessante lapjes stof, bloesjes waar een knoop aan moet, te krappe rokjes (kom kom, natuurlijk hebben jullie ook te krappe rokjes!!) en maillots met een gat die je eigenlijk wilde stoppen.
Die maillots lossen zichzelf weer op, want puberdochter kan ze natuurlijk al lang niet meer aan en wil ze ook niet meer aan.

Tussen alle verstelwerk vond ik ook weer een paar vesten (ik hou van vesten...), een saaie bruine en één in een akelige kleur beige..
Het bruine vest kreeg een waterval van kleine glaskraaltjes. Voor én achter.
Iets meer werk dan ik had gedacht, maar halverwege een waterval stoppen is nou eenmaal heel moeilijk.

eerst de plastic knopen vervangen voor mooie houten knopen


Het beige vest (ik kreeg het van iemand die zei dat de kleur haar niet stond, maar ik ken eigenlijk niemand bij wie beige goed staat) kreeg een fleurig festonrandje in rood en oranje.



En tenslotte een oud, maar lekker knalroze vestje waarop ik met katoendraad een paar bloemen borduurde.




Je ziet, veel kleren zijn na de oplapbeurt eigenlijk weer heel leuk geworden.
De Kringloop kan nog wel even wachten.

6 opmerkingen:

  1. Geen gebrek aan vestjes bij jou! En beige staat denk ik niet veel mensen leuk, of je moet er een vrolijke kleur bij dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kyra, wat een monnikenwerk die waterval! En ja de verstelmand herken ik: als je het maar lang genoeg laat liggen dan hoeft het niet meer, heel handig....(mijn arme zuinige moeder draait zich een slag in de rondte in haar graf!)
    Prachtig die vesten. Ik ben ook dol op vesten (ja overgang....) en ik denk dat ik een paar truien door ga knippen tot vest en je hebt me op goede ideeën gebracht met bloemetjes borduren etc.
    Veel liefs uit Zeeland XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, grappig is dat. Ik heb zojuist weer een trui gekregen (en alweer grijs, hoe is het toch mogelijk!), maar ik denk dat ik die ook maar weer doormidden knip. Vesten zijn toch echt veeeel handiger! En je kan nog eens kiezen: decolleté of geen decolleté. Gewoon een knoopje extra open zetten...

      Verwijderen
  3. Je bent bijna winterklaar zo te zien. Heerlijk die wollen kussens. Ik vind ze erg leuk, je vestjes ook. Fijn knus weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n kijkje weer in je huis! Ziet er lekker warm en knus uit! De vestjes ook erg leuk geworden! En nee, beige staat mij ook niet haha. Ik ga de tas wel afmaken hoor ;) Misschien met een leuke voering wordt het nog wat!
    fijn weekend! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat je de tas niet uithaalt! Hij is echt leuk, ik ben trouwens ook met één bezig, maar niet zo netjes (nee, natuurlijk niet).

      Verwijderen