De creatieve avonturen van een Wolvrouw (meestal) en een Houtman (zo nu en dan)

.


vrijdag 3 juli 2015

Draadjes...


Vrije Textielkunst, Hanny Berenschot
Tot mijn grote verrassing is het opeens volop zomer en bloedheet in Nederland. Als het zo heet is krijg ik altijd een onbedwingbare neiging om de zolder op te ruimen.
Zolders zijn meestal in de nok van het huis, de mijne is daarop geen uitzondering. Dat is vaak het punt waar de zon het felst op schijnt en ook dat klopt in dit geval. Bovendien is onze zolder niet zo heel goed geïsoleerd (de plannen zijn er, Houtman weet precies hoe hij het gaat doen, alleen het komt er maar niet van, al heel lang niet, maar vooruit, ik geef de moed niet op).
Kortom, ik zat gisteren dus op die zolder, temperatuur rond de 40 graden, met een knalrood hoofd en volop zwetend dozen uit te zoeken en te ordenen.
Er zit ergens een draadje los in dat hoofd, denk ik wel eens.


Vrije Textielkunst, Hanny Berenschot
Hanny Berenschot, detail
Het is dus zomer en vakantie en het is niet alleen de zolder die moet worden aangepakt. Er is een tuin die me roept, pubers die in het gareel moeten worden gehouden (oh, die computers en telefoontjes), het ondankbare huishouden.
We hebben open dagen en markten voor Eexterhout en natuurlijk is er altijd die vreselijke administratie.
Ik zit aan alle kanten vast, niet met draadjes maar met touwen.

Vrije Textielkunst, Hanny Berenschot
Detail, Hanny Berenschot
Wat ik eigenlijk wil is in mijn tuin in de schaduw zitten met thee en de Country Living, iedere dag op blote voeten lopen, fietsen naar afgelegen Drentse dorpjes (heb ik jullie al eens gezegd dat je in Drenthe de steden links moet laten liggen en juist de dorpen op moet zoeken), een dag met mijn gezin naar de Hoge Veluwe (mijn favoriete stukje Nederland), samen picknicken (iedere dag) en wandelen in het bos.
Dat zijn mijn zilveren draadjes, mijn weefsel van geluk.

Herinneringsdoeken, Hanny Berenschot
Vandaar lieve lezers, lieve vriendinnen, dat ik mijn draadje met jullie even loslaat. Ik ga een balans zoeken, ik wil naar buiten, de vrijheid lonkt.
Als zomerse inspiratie en voorlopige afscheidsgroet laat ik jullie hier de Vrije Textielkunst van Hanny Berenschot zien, een super getalenteerde wolvrouw.
Zij kan toveren met draadjes.

Herinneringsdoeken, Hanny Berenschot
In augustus of september ben ik er weer, mocht je bang zijn om het te missen, dan kan je je email in het balkje rechtsboven invullen en krijg je automatisch bericht.
Toedeloe, het is vakantie, ik ben even ongebonden.

9 opmerkingen:

  1. Lieve Kyra, geniet lekker van het weer en elkaar! Fijne tijd! Tot in september!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijn laptop nog op 7% en jij er even tussenuit reageer ik snel nog even op je bericht. Wat een leuke ontdekking is jouw blog vandaag (en ben jij ;-) Ik zal mijn e-mailadres invullen en hoop je weer terug te lezen in september. Een fijne, ongebonden zomer! Zonnige groet van Fee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, een Fee op mijn blog! Dank je wel en tot aan het einde van de zomer!

      Verwijderen
  3. We gaan je berichtjes sowieso missen maar gunnen je natuurlijk alles waar jij zin in hebt en zeg nou zelf.....al die dingen zijn leuker dan achter de computer zitten!!! Fijne zomer gewenst en tot chats via de app ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je blog weer te lezen, prachtig die draadjeskunst.
    Dat is wel het laatste wat ik doe, in die hitte de zolder opruimen. Eigenlijk doe ik het nooit...
    Hele fijne zomer, liefs uit Zeeland. Morgen de Tour!
    Addy XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tour, welke tour? Dat ken ik niet, hoor. Dan nog liever de zolder op ;-)

      Verwijderen
  5. Mooi verhaal en leuke draadjesdoeken.
    Ik zoek het op een koelere plek, in de schuur of met water knoeien.
    Fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat jij nog naar een mooie plek gaat in ons favoriete vakantieland, Willy. Fijne zomer, jij ook.

      Verwijderen
  6. Dag lieve Kyra, Een hele fijne vakantie en ik kijk nu al uit naar jullie vakantie verhalen. Lfs. Kem

    BeantwoordenVerwijderen